בואו ניצור יחד את הטקס שלכם

המסע ליצירת טקס החופה האישי שלכם מתחיל כאן.

 

צילום: אביב שויקה, החתונה של ענבל ושגב

צילום: אביב שויקה, החתונה של ענבל ושגב

הי, קוראים לי רם, ואני עורך טקסי חופה.

מזה עשור אני מלווה זוגות בבניית טקס החתונה שלהם, וזוכה לעמוד תחת החופה לכמה דקות של לב פתוח, עיניים נוצצות, צחוק, דמעות וחיבור.

החופה היא שיא של תהליך שיח ויצירה שקורה בפגישות המקדימות. בתהליך אתם תקבלו את כל הכלים לעצב את הטקס שלכם ולבטא בו את הסגנון, האופי והדברים שחשובים לכם. אני מלווה, מייעץ ובעיקר מרגיש את ה"ווייבּ" שלכם, כך שלכל טקס יש צבע וניואנסים אחרים.

כל החופות הן שוויוניות, ומתכתבות עם מסורת ישראל והתרבות העברית. כך אנו יוצרים מעמד שנראה דומה לטקסים שערכו הסבים והסבתות שלנו, ויוצקים בו את התוכן ואת הערכים שלנו.

תהליך יצירת החופה הוא מסע שמפגיש אותנו עם שאלות על הזהות שלנו, על הזוגיות ועל האופן שבו אנחנו רואים את החיים שלנו יחד.

וחוץ מזה, זה ממש ממש כיף.

אז איך אתם רואים את טקס החופה שלכם? בואו נדבר על זה.
שלחו לי הודעה בווטסאפ ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.

שלחו הודעה ונדבר בהקדם

9 + 14 =

זוגות ממליצים

 

ההמלצה של טל ויוני
ההמלצה של ספיר ורחל
נועה ואמיר
הגר ודניאל ההמלצה
נטלי ויותם
ההמלצה של שיר ונמרוד
ההמלצה של ענת ושלומי
ההמלצה של טל ויוני
אופיר וגלעד
ההמלצה של אופיר וגלעד
ההמלצה של ענת ושלומי

שאלות נפוצות

 

איך התחלת לערוך טקסי חופה?

החופה של סיון ושי, 2013. צילום: שירז גרינבאום

בסתיו 2013 ערכתי את טקס החופה של שני חברים - שי וסיון. זו היתה חוויה יוצאת דופן של התעלות וגילוי, וכל הדברים שאני אוהב לעשות השתלבו בה. אולי יותר מהכל, התגלה לי שם כמה הטקס מאפשר ביטוי לדברים שכל כך חשובים בעיני לחברה ולקהילה שבתוכה אנחנו חיים: נקודת חיבור בין אנשים, ערכים, שפה ורגשות.

האם אתה קשור לזרם דתי כלשהו?

התשובה היא בפשטות - לא.

אני נמנה על הזרם היהודי הגדול ביותר בישראל - היהדות החילונית. כחילונים, יש לנו חירות ליצור בתרבות העברית ולהפוך אותה לחלק משמעותי מנוף חיינו, מבלי להיות נתונים לסמכות רבנית-הלכתית. במקום הזה אפשר ליצור טקס חופה יהודי שששורשיו נטועים עמוק במסורת, ובה בעת הוא שיוויני, מכליל ופתוח לעולם.

ניתן לקרוא לכך "חופה ריבונית". בניגוד לחופה רבנית, בחופה הריבונית הזוג הוא מקור הסמכות. מידת הקרבה של הטקסים שאני עורך למסורת היהודית משתנה מטקס לטקס, בהתאם לבחירה האישית של כל זוג.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב. יש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה, ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן, ומחזיר לתחייה מסורת קדומה, שיש בה להזין את נפש הדור המחדש."  - ברל כצנלסון

 

מי הסמיך אותך לערוך חופות?

בחופה ריבונית, עורך הטקס מוסמך על ידי הזוג לערוך את החופה. לשמחתי, עד היום מאות זוגות בחרו בי לעמוד לצידם ברגע העדין והמיוחד הזה.

בעבודה משמשים אותי כלים ונסיון שצברתי בהנחיית קבוצות, בדיאלוג ובמרחבים השתתפותיים; ובשנים רבות של עיסוק ולימוד במדעי הרוח והחברה. תחת החופות אני נושא את המורשת של סבא-רבא שלי, שהיה רב מכובד, ואת המורשת של בית אמי ואבי, שלימדו אותי על ערכה של חירות המחשבה, על היופי שבמילה הכתובה, ועל הסוד שבניגון.

האם החתונה מוכרת על ידי המדינה?

לצערינו כיום מדינת ישראל מכירה רק בחתונות שנערכות במסגרת הרבנות האורתודוקסית, בין אם אצל החרדים או במסגרת ארגון רבני צהר. זאת למרות שעל פי סקרים, יש רוב של מעל מ-70% מהציבור היהודי תומך בביטול המונופול הרבני ובהנהגת נישואים אזרחיים בישראל.

במשך השנים נוצרו דרכים "עוקפות רבנות" להסדרת חיי זוגיות אל מול המדינה. עד שנגיע ליום המיוחל בו יונהגו נישואים אזרחיים בישראל, זוגות שבוחרים בטקס חתונה חילוני יכולים להנות ממעמד של ידועים בציבור אשר מקנה להם את כל הזכויות שמגיעות לזוג נשוי בארץ (למעט פערים בירוקרטיים שוליים). עבור מרבית הזוגות זוהי האופציה המועדפת והמומלצת.

בנוסף, קיימת גם האפשרות להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל ולהרשם לאחר מכן במשרד הפנים כנשואים. לאופציה הזו יש יתרונות מסוימים אך גם כמה חסרונות שחשוב להכיר.

כך או כך, לפני החתונה מומלץ בחום להתייעץ עם עו"ד לענייני משפחה ולחתום על הסכם מתאים. לחיים המשותפים כזוג יש משמעויות משפטיות וכלכליות שכדאי להיות ערים להן, ולקבל לגביהן החלטות מושכלות ומבוססות.

איך נראה תהליך בניית הטקס?

תהליך בניית הטקס מתבצע לרוב בשתי פגישות עבודה:

פגישת הכרות: הפגישה הראשונה אינה מחייבת. את הפגישה נערוך בתל אביב (או אצלכם, אם אתם גרים בגוש דן; ואפשר גם בשיחת וידאו). במהלך הפגישה אנחנו נכיר קצת, נבין קצת מה הכיוון שלכם לגבי הטקס, ונפרוש "מפה" של הטקס המסורתי שמשמש עבורינו מסגרת עבודה. אני אשאל אתכם שאלות רבות, שמטרתן לפתוח את המחשבה לכיוונים שונים ולאפשרויות מגוונות.

בין הפגישות: לאחר שתחליטו שאתם רוצים שנעבוד יחד, אשלח לכם חומרים וניקח קצת זמן כדי להכין שיעורי בית, להתייעץ ולהתגבש. אני עומד לרשותכם בטלפון או במייל לכל שאלה.

הפגישה השניה: לקראת הטקס ניפגש שוב, הפעם אצלכם בבית (אם זה נוח לכם). בפגישה נעבור על כל מהלך הטקס ונקבל החלטות לגבי כל פרט ופרט. בסוף הפגישה נקדיש זמן לראיון אישי שבו תספרו לי את הסיפור הזוגי שלכם.      

לקראת הטקס: אני עומד לרשותכם בטלפון או במייל לסגירות אחרונות.

ביום החתונה: אני מגיע מוקדם ככל הניתן לאירוע, ומלווה אתכם במידת הצורך גם בדקות שלפני החופה.

אחרי הטקס :עושים סלפי... והולכים לרקוד

ניתן להוסיף לתהליך פגישות נוספות, שבהן אפשר להעמיק במשמעויות הטקס וללוות אתכם בתהליך כתיבת הכתובה. הכל לפי הצורך או הרצון שלכם.

מהם העקרונות המנחים בתהליך העבודה?

העקרון המרכזי שמנחה אותי הוא עקרון הריבונות:  הטקס הוא שלכם. אתם בעלי הבית של החופה, וצריכים להרגיש הכי בנוח בתוכה. לשם כך אנחנו לומדים יחד, ואני מעביר לכם את הכלים שיאפשרו לכם לקבל החלטה לגבי כל חלק וחלק בטקס.

כמובן שהטקסים שאני עורך שיוויוניים, ושני בני הזוג שותפים במלואם בתהליך עיצוב הטקס.     

בנוסף, אני מזמין אתכם לחשוב על הכללה כעיקרון - כיצד נוכל לאפשר לכמה שיותר אורחים להרגיש חלק? למשל, במידת הצורך אפשר לתרגם את הטקס לאורחים שאינם דוברים עברית, על מקום למוגבלי ניידות ובעלי צרכים מיוחדים, ועוד.

האם אתה עורך טקסים גם באנגלית ובשפות נוספות?

מלבד עברית, אני עורך טקסים גם באנגלית, או בשילוב של עברית ואנגלית, ויכול לשלב גם כמה מילים בספרדית. לתרגום לשפות אחרות מלבד אנגלית, ניתן לשלב בטקס מתורגמנים. עד היום ערכתי טקסים עם תרגום לגרמנית, רוסית, ושפת הסימנים.

האם אתה עורך טקסים גם בחו"ל?

בהחלט, אשמח להגיע לכל מקום בעולם בו אתם רוצים לערוך את הטקס. עד היום הנחתי טקסי חופה בקו-סמוי, תאילנד; מרבייה, ספרד; אודסה, אוקראינה; ואמסטרדם, הולנד. עלות הנחיית טקס בעולם דומה לעלות הנחיית טקס בארץ בתוספת עלויות נסיעה ושהייה.

יש לנו כבר עורכ/ת טקס, האם תוכל רק ללוות אותנו בתהליך ההכנה?

בוודאי! ליוויתי עד היום עשרות זוגות בעיצוב טקס החופה, כשהם בחרו באדם קרוב שיערוך את הטקס. בחירה באדם קרוב - חבר או חברה, בן או בת משפחה - היא בחירה נהדרת ויש בה ערך. תהליך הייעוץ יתן לכם את הכלים והידע לעצב את הטקס, ויתן למנחה שלכם בטחון ורוח גבית. במרבית המקרים, פגישת יעוץ אחת מספיקה. במידת הצורך, ניתן לקבוע פגישות נוספות ולקבל ליווי עד שהטקס יהיה מוכן.

אני עומד/ת לערוך טקס חופה, האם תוכל לייעץ לי איך להתכונן?

בטח! אם קיבלת את המשימה המורכבת של לערוך טקס חופה - אין צורך לעשות את זה לבד. ניתן לקבוע פגישת ייעוץ שתיתן לך מסגרת עבודה ברורה ליצירת טקס עם הזוג, או לתאם שאצטרף ללוות את כל התהליך ואף אגיע לצפות בטקס עצמו. אני גאה להיות שותף בהכשרה של דור חדש של עורכות ועורכי טקסים.

כמה זה עולה?

עלות תהליך מלא כולל שתי פגישות עבודה והנחיית הטקס - 1750 ש"ח + נסיעות. בסופי שבוע (חמישי עד שבת), ערבי חג מועדים וחגים - 2100 ש"ח + נסיעות.
עלות פגישת יעוץ - 500 ש"ח.
המחירים כוללים מע"מ ועשויים להתעדכן מעת לעת.

איך יוצרים קשר?

אפשר לשלוח הודעה למייל בטופס יצירת הקשר באתר, או פשוט לשלוח הודעה בווטסאפ. אני כאן לרשותכם בכל שאלה, בואו נדבר.